De nieuwe weg

Omslag De nieuwe weg -meer-omzetbestelIn deze spannende business-roman ontdekt hoofdpersoon Rutger Kooisma, ondernemer in vakantiebungalows, de zeven essentiële stappen op weg naar meer omzet. Hij ontmoet de aantrekkelijke activiste Rineke die zijn plannen in de war schopt en hem drastisch aan het twijfelen brengt. Waarom is hij eigenlijk ondernemer? Gelukkig zet zijn goede vriend Peter hem steeds weer met beide benen op de grond.

Ben jij die ondernemer die een mooi product of waardevolle dienst aanbiedt maar te weinig omzet maakt? Heb je geen zin om te ‘leuren’ en is sales niet jouw ding? Met dit boek helpt Jochum Jarigsma je aan de ondernemersvaardigheden die je nodig hebt om van je bedrijf een commercieel succes te maken.

Auteur Jochum Jarigsma is social entrepreneur, spreker en trainer op het gebied van acquisitie, sales, netwerken en ondernemerschap. Hij doceert ondernemersvaardigheden aan verschillende hogescholen en universiteiten.

 In het boek maak je kennis met zeven stappen om een deal te sluiten. Deze stappen zijn:

  • Een goed product of dienst (propositie) formuleren
  • Een (niche)markt vinden voor jouw propositie
  • Potentiële klanten in de markt vinden en met hen in contact komen
  • Hun behoeften onderzoeken
  • Een aanbod doen met een goed advies
  • Bezwaren of koopweerstanden oplossen
  • Vragen – eventueel door middel van onderhandeling – om de deal

sticker1‘De catechismus naar meer omzet.’ Wim Oolbekkink op Managementboek.nl

‘Een interessant en lekker leesbaar boek over de basisbeginselen van verkopen, zeer geschikt voor beginnende verkopers en voor ondernemers, professionals en zzp’ers die verkopen ‘erbij doen’. De belangrijkste les uit het boek is misschien nog wel: zorg er als verkoper voor dat je elke dag een beetje beter wordt.’ Jos Burgers, auteur en spreker

‘ Op een meeslepende en soms hilarische manier vertelt Jochum Jarigsma hoe je als (beginnend) ondernemer je sales goed op poten zet. Alle tips & tricks komen passeren de revue, en worden achter in het boek handig samengevat. En passant komen ook angsten en dilemma’s aan de orde, die je moet overwinnen om opdrachten binnen te krijgen, zoals ‘moet ik aan cold calling doen?’ (antwoord: ja!).’ M. C. Zellenrath op Managementboek.nl

Bekijk het inkijkexemplaar

Download hier het verhaal ‘Stappenplan naar meer omzet’ uit het FD van 6 februari 2016

Jochum_Jarigsma_lr2Jochum Jarigsma in de pers:
– Weerzin tegen sales? Omarm deze gouden regels, Sprout
– ‘De essentie is dat je je verdiept in die ander’, Gooi- en Eembode
– Scherp artikel van Jochum Jarigsma op Managementboek.nl– Interview met Jochum Jarigsma bij Bol.com
– ‘Jarigsma geeft op een geslaagde manier handvatten aan de lezer om zich verder te bekwamen in het boeiende vak van ondernemer, en dan met name de verkoopkundige aspecten ervan.’ Willem de Vries, Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties

 

 

De nieuwe weg
In 7 stappen naar meer omzet
Jochum Jarigsma
isbn 9789491757211
Hardcover, 150 blz, € 20,20
Bestel De nieuwe weg bij de webshop van de uitgeverij: BetereBoeken.nl

 

En om in de stemming te komen een favoriet liedje van hoofdpersoon Rutger Kooisma: