Hoogbegaafde volwassenen

hoogbegaafde-volwassenenHoogbegaafdheid is geen garantie op succes en veel hoogbegaafde volwassenen voelen zich vaak al hun hele leven ‘anders’. Je vermoedt wel dat je bijzondere gaven hebt, maar toch kun je worstelen met jezelf en met je omgeving. Je ervaart onbegrip op je werk, raakt regelmatig in conflict of hebt moeite met relaties. Als je er op volwassen leeftijd achter komt dat je hoogbegaafd bent, dan vallen veel puzzelstukjes op hun plaats en gaat er een nieuwe wereld voor je open. Je beseft dat er meer mensen zoals jij zijn.

De zes auteurs zetten recente wetenschappelijke inzichten over hoogbegaafdheid op een rij en voegden daar waardevolle praktijkervaringen aan toe. Zo bundelden de redacteurs al deze deskundigheid in dit buitengewone boek.

Hoogbegaafde volwassenen, zet je gaven intelligent en positief in besteedt ruim aandacht aan vragen die spelen onder hoogbegaafden: Hoe vind ik aansluiting bij anderen? Waarom ben ik zo gevoelig en hoe ga ik daar mee om? Hoe maak ik keuzes? Hoe ga ik verder? In dit boek lees je hoe je als hoogbegaafde jezelf kunt zijn en hoe je je kwaliteiten positief kunt inzetten voor een gelukkig en succesvol leven.

Hoogbegaafde volwassenen
Zet je gaven intelligent en positief in
Noks Nauta en Rianne van de Ven (redactie)
isbn 9789491757440, 208 blz. € 24,50
Bestel Hoogbegaafde volwassenen bij de webshop van de uitgever: BetereBoeken.nl

Bekijk het inkijkexemplaar

Meer van Noks Nauta

Lees het interview met Noks Nauta en Rianne van de Ven in het AD.

‘Herkenbaar en waardevol voor hoogbegaafde studenten en hoogbegaafde volwassenen.’ Stuk verder jongeren- en studentencoach.

‘Het eerste boek met veel gebundelde kennis over hoogbegaafdheid bij volwassenen.’ NBD Biblion.

5 sterren bij Bol.com: ‘Intelligent boek’, ‘Eye-opener’, ‘Subliem boek’

Inhoud Hoogbegaafde volwassenen

VOORWOORD

DEEL I HOOGBEGAAFDHEID BEGRIJPEN
Hoofdstuk 1 Wat is er met mij aan de hand?
Over vragen die hoogbegaafden zichzelf het meest stellen

Hoofdstuk 2 Hoe zien wij hoogbegaafdheid?
Over definities, theorieën en modellen van hoogbegaafdheid

Hoofdstuk 3 Hoe word ik wie ik ben?
Hoe hoogbegaafdheid je zelfbeeld en welzijn beïnvloedt

Hoofdstuk 4 Hoe ontdek ik mijn hoogbegaafdheid verder?
Over het proces van ontdekken en de thema’s daarbij

Hoofdstuk 5 Welke modellen en theorieën helpen mij?
Coaching, begeleiding en assessment van hoogbegaafden en levenskunst

DEEL II HOOGBEGAAFD ZIJN EN DOEN

Hoofdstuk 6 Hoe sluit ik aan én blijf ik mezelf?
Over vriendschappen en relaties

Hoofdstuk 7 Hoe kan ik leren van mijn conflicten en gebruik ik ze positief?
Over conflicten, pesten, de positieve kanten daarvan en wat je ervan kunt leren

Hoofdstuk 8 Hoe maak ik goede keuzes?
Over processen van keuzes maken

Hoofdstuk 9 Waarom hoor, zie en voel ik zoveel én wat kan ik daarmee?
Over hoogsensitiviteit en hooggevoeligheid

Hoofdstuk 10 Hoe leren hoogbegaafden?
Over het leren door hoogbegaafden

Hoofdstuk 11 Hoe zet ik mijn hoogbegaafdheid positief in op mijn werk?
Over hoe hoogbegaafdheid op het werk positief kan uitpakken

Hoofdstuk 12 Hoe word ik een succesvolle hoogbegaafde?
Over verschillende gezichtspunten om naar succes te kijken

Hoofdstuk 13 Hoe vind ik een passende hulpverlener?
Over aandachtspunten in de zoektocht naar een passende hulpverlener