Home » Succesvol klantgericht ondernemen

Succesvol klantgericht ondernemen

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.
 
In Succesvol klantgericht ondernemen schetst Edwin Best de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbelevening. Hij helpt je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker. Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken.
 
Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen. Edwin Best werkte in sales, marketing en CRM bij een aantal internationaal opererende bedrijven. Hij begeleidt ondernemers met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Hij adviseert over strategie, voice of the customer en journey mapping en bij de invoering van CRM en customer experience.

Recent bij ons verschenen

De trainer maakt het verschil

De trainer maakt het verschil

    Hét boek voor de betere voetbaltraining en begeleiding van de jeugd.Als voetbaltrainer kun je het verschil maken. Je wilt dat je spelers plezier hebben en hun talenten volop ontwikkelen. Of je nu beroepstrainer bent of een...

Happy Change

Happy Change

    Happy changeHoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol makenDe organisaties van de toekomst zijn die organisaties die zich voortdurend weten aan te passen aan een veranderende context. Zij zetten daarbij hun...

Spelen met letters en woorden

Spelen met letters en woorden

    Dit is de praktische gids mét alle achtergronden over Alfa-bedding. Kennismaken met letters en woorden begint traditioneel met het verklanken van letters. Voor een deel van de kinderen blijkt deze aanpak niet goed te werken. Zij...

Hoe boek voor wendbaarheid

Hoe boek voor wendbaarheid

    Hoe boek voor wendbaarheid Wendbaarheid is hét modewoord in onze snel veranderende wereld. We willen allemaal ‘agile’ zijn of worden. Maar vaak blijft het bij een wens. Want wendbaarheid is abstract en blijkt soms lastig te vertalen...

Nooit meer ruzie met je baas

Nooit meer ruzie met je baas

   Nooit meer ruzie met je baas Hoe vind je werk dat bij je past als je net iets anders bedraad bent dan de mensen om je heen? Hoe voorkom je dat je enthousiast begint en toch snel weer op je werk bent uitgekeken? En hoe voorkom je...

Inspirerend leiderschap op afstand

Inspirerend leiderschap op afstand

Inspirerend leiderschap op afstand Hoe geef je inspirerend leiding aan je teamleden als je ze niet of nauwelijks ziet? Je dacht nog even dat videobellen de oplossing was, maar dat zijn jullie intussen ook behoorlijk beu. Wat dan wel? Hoe...

Zelf ook een boek uitgeven?

We maken graag kennis met je in een gratis adviesgesprek. Dan helpen we je op weg met je plan.

Adviesgesprek aanvragen