Home » Succesvol klantgericht ondernemen

 

Succesvol klantgericht ondernemen

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.
 
In Succesvol klantgericht ondernemen schetst Edwin Best de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbelevening. Hij helpt je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker. Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken.
 
Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen. Edwin Best werkte in sales, marketing en CRM bij een aantal internationaal opererende bedrijven. Hij begeleidt ondernemers met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Hij adviseert over strategie, voice of the customer en journey mapping en bij de invoering van CRM en customer experience.

Recent bij ons verschenen

Nooit meer ruzie met je baas

Nooit meer ruzie met je baas

   Nooit meer ruzie met je baas Hoe vind je werk dat bij je past als je net iets anders bedraad bent dan de mensen om je heen? Hoe voorkom je dat je enthousiast begint en toch snel weer op je werk bent uitgekeken? En hoe voorkom je...

Inspirerend leiderschap op afstand

Inspirerend leiderschap op afstand

Inspirerend leiderschap op afstand Hoe geef je inspirerend leiding aan je teamleden als je ze niet of nauwelijks ziet? Je dacht nog even dat videobellen de oplossing was, maar dat zijn jullie intussen ook behoorlijk beu. Wat dan wel? Hoe...

De 7 kwaliteiten van de meesterlijke docent

De 7 kwaliteiten van de meesterlijke docent

De zeven eigenschappen van de meesterlijke docent Als leraar sta je met hart en ziel voor de klas. Want leraar ben je, maar lesgeven is ook gewoon een vak waarin je jezelf voortdurend kunt verbeteren. Mooi en zinvol onderwijs ontstaat in...

Grej of the day – middenbouwboek

Grej of the day – middenbouwboek

Grej of the day - middenbouwboek Grej of the day is de populaire Zweedse methode om interessante kennis zodanig over te brengen dat leerlingen Wow! zeggen. Je geeft de leerlingen een raadsel en de volgende dag vertel je in een korte...

Opvolging en overdracht bij familiebedrijven

Opvolging en overdracht bij familiebedrijven

Opvolging en overdracht bij familiebedrijven Overdracht of verkoop zijn voor een familiebedrijf uiterst ingrijpende gebeurtenissen. Zakelijke overwegingen en emotionele aspecten strijden vaak met elkaar. De continuïteit van de...

De zelfsturende ondernemer

De zelfsturende ondernemer

De zelfsturende ondernemerOndernemen is een spannend avontuur. Je hebt de omstandigheden nooit helemaal in de hand. En vroeg of laat kom je voor spannende keuzes te staan. Zal ik uitbreiden? De zaak verkopen? Mijn assortiment...

Zelf ook een boek uitgeven?

We maken graag kennis met je in een gratis adviesgesprek. Dan helpen we je op weg met je plan.

Adviesgesprek aanvragen